sunnuntai 1. heinäkuuta 2012

Bowmore 12 yo "Screen Printed Label" 40%

Tästä vanhasta Bowmore-suosikistani on blogimaisteluissani ollut tax free-myyntiin pääasiassa suunnattu 43-prosenttinen versio. Nyt oli kuitenkin tilaisuus maistella rinnakkain tuon vahvemman version rinnalla myös "standardi" 40%-pullotus.
Tuoko kolmen prosentin ero muutosta viskiin ja jos, niin mihin suuntaan. Siitä seuraavassa.


Bowmore 12 yo, 40%, "Screen Prented Label" (+-2000)

Tuoksu on pehmeä ja makean tervaisen savuinen. Kypsä hedelmäisyys, makea kukkaisuus.
Ei maitittavaa eroa vahvempaan versioon.

Maku on makea ja erittäin pehmeä. Tervainen savuisuus (Sisu-pastilli). makeaa laventelia, hieman suolaisuutta, kypsiä hedelmiä ( aprikoosi, tuore luumu). Herkullinen.
Rinnalla 43% versio on maultaan vahvempi ja rotevampi.

Jälkimaku kuivahtaa hieman. tervasavu, kuivatut hedelmät, salmiakki. Sitruksista kirpeyttä.
43%-versiossa makujen vahvuus säilyy voimakkaampana ja maku kantaa pidempään.

40%-versio on todella maukasta ja helposti juotavan pehmeää, mutta rinnakkainmaistelussa ero vahvempaan oli kuitenkin maun osalta selkeä, 43%-version tarjotessa makua selvästi enemmän!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti